Noul pod poate fi tranzitat atât de către șoferi cât și de pietoniViorel Rusu, constructorul podului, a fost primul care a traversat pasajul cu mașinaDupă un an și două zile de la semnarea contractului de lucrări și aproape 8 luni de la ordinul de începere a lucrărilor s-a tăiat panglica la Podul de la Mărgineni.

După momentul inaugural, oficialitățile prezente la eveniment au parcurs podul pe jos până la jumătatea lui, după care s-au urcat în mașini și au decis să îl probeze și pe patru roți.

Primul care a demarat din coloana de autoturisme a fost chiar Viorel Rusu, patronul Conextrust SA Bacău, firmă care a realizat lucrările la pasaj. Au urmat, pe rând, oficialitățile locale și naționale, iar la final cetățenii obișnuiți.

Față de vechiul pod, care avea doar 2 benzi de rulare, noul pasaj a fost lărgit la patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens, iar în partea dinspre oraș a fost amenajat, în locul vechilor semafoare, un sens giratoriu menit să fluidizeze traficul din zonă. Obiectivele specifice ale proiectului, conform Planului de Modernizare Calea Moinești, sunt:

  • Lărgirea Pasajului Mărgineni de la 2 benzi la 4 benzi
  •  Lărgirea Podului peste pârâul Trebeș de la 3 benzi la 4 benzi de circulație
  • Lucrări la Calea Moinești propriu-zisă
  • Amenajarea intersecției Strada Mioriței – Calea Moinești – Strada Energiei
  • Introducerea pistelor pentru bicicliști pe amplasamentul obiectivelor proiectului
  • Eliminarea blocajelor rutiere în punctele de acces către oraș
  • Creșterea gradului de siguranță a traficului
  • Reducerea costurilor de transport atât pentru locuitori, cât și pentru persoanele care tranzitează zona
  • Creșterea mobilității populației și a bunurilor
  • Îmbunătățirea accesibilității regiunii, în special a accesibilității centrelor urbane și a legăturilor lor cu ariile înconjurătoare

Valoarea totală a proiectului, conform contractului de finanțare, este de aproape 39 de milioane de lei, din care fondurile nerambursabile se ridică la aproape 29,7 milioane de lei, în timp ce contribuția proprie din bugetul local se ridică la aproape 10 milioane de lei. Lucrările de construcții au fost realizate de către Asocierea de firme Conextrust SA Bacău, Construcții Feroviare Drumuri și Poduri SRL, Amicii SA și Servrut Construct SRL.

Pregătirile pentru slujba de inaugurare