PS 1,2 – Pambac (26,22 km), suprafata mixta, 50% macadam si 50% beton prafuit si nisip
Ora start PS1 Pambac 1 – 11:29 (proba se inchide intre orele 10:00-16:00)
Ora start PS2 Pambac 2 – 14:02 (proba se inchide intre orele 10:00-16:00)
Aceasta proba speciala este localizata in partea de nord-vest a localitatii Moinesti, pe principalul drum petrolier al companiei Petrom. In termeni locali acest drum mai are si numele de “Tașbuga” (nume dat de muntele din zona) si porneste din DJ117 intre localitatile Zemes si Bolatau, startul fiind vizibil fara probleme din soseaua principala, pe partea stanga.
Sosirea este aproape de intrarea in localitatea Moinesti. Pentru a ajunge la sosire, din Moinesti, se urmaresc strazile Tudor Vladimirescu (strada principala a localitatii) si strada Schelei pana in dreptul statiei de pompieri (tot aici va fi si zona de spalare a masinilor de concurs). De aici se face stanga, se coboara putin si se urmareste drumul spre dreapta, unde in 500 m ajungeti la sosirea de pe PS 1,2.
Proba speciala se desfasoara aproape integral prin padure, doar spre final pe ultimii 2 km existand o zona cu vizibilitate foarte mare, apreciata de anul trecut de catre spectatori.
Din punct de vedere al parcarilor nu trebuie sa va faceti probleme, exista foarte multe locuri de parcat, multe drumuri secundare ce duc la sonde si va permit sa lasati masinile aproape oriunde pe toata lungimea probei.
La 500 m de start exista o succesiune de viraje cu o zona foarte buna pentru spectatori si de recomandat este sa va lasati masina inainte de startul probei astfel incat sa puteti pleca sau veni la orice ora. Dupa aceasta zona si pana la sosire nu mai exista drumuri care sa va permita plecarea sau sosirea pe proba cu masinile personale intre orele de inchidere a circulatiei publice.
Vor urma aproape 8 km de urcare prin padure cu viraje foarte stranse si spectaculoase si continua pe creasta muntelui cu cateva paliere de viteza combinate cu ace de par frumoase, largi. Aproape de mijlocul probei exista o saritoare foarte tehnica, cu intrarea pe viraj de dreapta si iesirea pe viraj de stanga, dupa care in cateva sute de metri se intra pe suprafata de beton.
In mare parte exista zone de viteza prin padure cu cateva viraje foarte stranse, dar adevaratul spectacol va fi pe ultimii 2 km ai probei unde se termina padurea si in acest fel poti avea o vizibilitate foarte buna pe multe viraje frumoase, inclusiv ace de par spectaculoase.
Mentiuni: Localitatile Ardeoani, Floresti, Scorteni sunt cu probabilitate crescuta sa intalniti radare sau masini de politie ce stau la liniile continue.
Pentru cine intra pe PS 1,2 in partea de sus, este recomandat sa aiba si haine mai groase, de exemplu saritoarea se afla la altitudinea de 1100 m. Dimineata este foarte rece.
Pentru cei care au fost si anul trecut, anuntam ca soseaua ce leaga Moinesti-ul cu localitatile Zemes si Bolatau (pentru startul probei) a fost asfaltata sau reparata in mare parte. Mai exista cateva zone foarte stricate dar nu pe portiuni mari.
PS 3 – Speed Park (2,5 km), asfalt – Bacau (Strada Chimiei, Nr. 12)
Aceasta proba speciala se desfasoara pe pista de karting SpeedPark unde se fac doua ture.
Prima zi a Raliului Moldovei Cotnari – Bacau 2013 se va incheia cu un concert al formatiei “Compact”, la ora 20:00 in fata hotelului Decebal.
Şi mai multe detalii găsiţi pe pagina oficială a competiţiei.