MonumentDe aproape 100 de ani sloganul comunei Oituz pare să fi rămas același: „Pe aici nu se trece!”.

În 1917, Mackensen și ai lui erau opriți la poarta Moldovei de eroismul ostașilor români. Astăzi,  Mercedes, Iveco, MAN, Volvo, DAF, Scania și alți nemți de ăștia sunt ținuți departe de Bacău prin strategia diamantină spre briliantină a conducerii superioare de partid și de stat.

Dacă nu trec camioanele grele e chiar bine. Bacăul merită să fie județ „eco”, protejat de traficul greu. Iarba căprioarelor e mai dulce, apa vacilor mai cristalină, brânza oilor mai albă.

Ciudat este că oficial refacerea podului de la Poiana Sărată, comuna Oituz, a demarat.

Toamna trecută, Ziarul de Bacău anunța că:

Compania Națională de Autostrăzi şi Drumuri Naționale din Romania S.A. a semnat contractul „Proiectare și execuție pentru construcție «Podul rutier peste Oituz la Poiana Sărată pe DN11, km 90+450». Obiectul contractului constă în execuția unui pod nou peste Oituz, cu o structură modernă, care să corspundă standardelor internaționale.

Valoarea totală a acestui contract este de 2,99 milioane de lei (fără TVA), din care 85 la sută reprezintă finanțare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

Contractul pentru podul peste Oituz a fost atribuit prin licitație deschisă firmei FREYROM S.A, care are la dispoziție 12 luni ca să-și facă treaba. Freyrom S.A. este o firmă din București, înființată în 1996, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de 35 de milioane de lei.

Datele sunt verificabile și pe saitul CNADNR.

Doar că în teren nu s-a mișcat o piatră. Fondurile alocate de CE sunt eligibile până la 31.12.2015. Drept consecință: fondurile nu vor mai fi eligibile și se vor plăti de la Bugetul de Stat. Adică se pierd banii.

În condițiile astea, centura Bacăului mai are de așteptat mult și bine.

Mai zic și că președintele CJ Bacău se bătea, ca strămoșii săi de la Oituz, (alții vopseau) pentru două poduri, Lespezi și Oituz. I-a ieșit doar cu unul. Procentajul e bun, pentru un politician român.

Că ăștia de la Guvern nu ne fac autostradă peste Carpați, ci doar spre Pașcani, știm. Partea proastă este că nici măcar un podeț nu vor să ne facă. Mai că mă pălește conspiraționismul și zic că ăsta-i și planul, să ne țină izolați.