Asta pare să ne spună onorabilul domn’ Iordache. Nu, nu ăla de la HIT, ci ăla de la Blue Air, Nelu, care a concesionat Aeroportul Internaţional din Bacău, promiţînd investiţii imediate. Un raport semnat de Oana Chelaru arată, în cifre seci, cum stă treaba la Aeroportul din Bacău. Analiza suficient de curată şi seacă (uneori) este o poză necosmetizată a situaţiei de acolo. Ce n-a făcut nimeni din Consiliul Judeţean (proprietarul aeroportului) este o traducere a documentului. Am să încerc eu una. Conform datelor din poza 1. la Aeroportul George Enescu n-a fost criză. Adică Blue Aero (concesionarul) şi-a scos banii pe care miza conform planului, chiar ceva mai multişor.
Se uită ăia din Iaşi la noi ca la Mecca aeroporturilor. Preiau chiar modelul. Scot la concesionare aeroportul lor. Sunt dispuşi să dea jos una din cele 7 coline legendare, numai să meargă şi la ei treaba. Un lucru trebue să mai înveţe. Să-şi aleagă cu mare grijă concesionarul. Pentru că riscă să aibă pistă performantă prin 2035. La Aeroportul din Bacău, a fost nevoie de vreo trei ani să mute trei conducte, să pună două roabe de prundiş pe post de parcare şi să scoată nişte hârtii. Asta se vede din poza 2. Amânarea este „perfect motivată”. Eu n-o contest. Spun doar că au amânat investiţia promisă. Şi-or s-o mai amâne. Fac pariu cu cine vrea.
E îmbucurător că încă merge treaba (cu numărul de pasageri). Chiar aşa, de ce ar investi Iordache dacă merge şi aşa? Singura cauză e Bucureştiul, cu renumele său prost. Singurul motiv pentru care se ia avionul din Bacău e teama de parcările extrem de scumpe, de pericolul de a-ţi lăsa maşina în Capitală câteva zile sau două săptămâni, de taximetriştii jăpcari, de trenurile scumpe. Pentru că e mai ieftin să pleci cu avionul din Bucureşti, iar 400 de km nu reprezintă pentru nimeni un impediment.