Sechelariu nu mai interesează pe nimeni. Din punct de vedere politic, că dacă ar fi vorba de vreun proces, arestare sau ceva similar ar exista oarece emulaţie gazetărească. La două zile de la marea lansare a candidaturii la Kanal D, agenţiile centrale de presă, televiziunile şi ziarele centrale nu au dat nimic. Au intrat în această monitorizare mediafax, agerpres, hotnews, antenele lui Voiculescu, ProTV, România, Realitatea TV, gândul.info, Evenimentul zilei, Jurnalul naţional, România Liberă şi Adevărul.

La nivel local situaţia e puţin diferită, însă nu cu foarte mult. Deşteptarea, ziarul patronat de fostul primar, a deschis ediţia electronică cu această ştire, însă pe print va ajunge abia luni dimineaţă. Textul este scris pe genunchi, iar numărul de vizualizări a ajuns abia la 1200. Ziarul de Bacău nu-l bagă deloc în seamă. Adevărul, în ediţia sa electronică, tratează subiectul mai bine decât în Deşteptarea, însă e ascuns la secţiunea locale, cu mici şanse de a ajunge să vadă lumina tiparului.

Blogării băcăuani ori îl ignoră, ori dau de pământ cu Seche. Nici nu cred că se aştepta cineva la altceva.

Nu pricep cum şi-a conceput “lansarea”, însă a fost un eşec din punct de vedere mediatic. În primul rând momentul lansării a fost extrem de prost ales. Fără ediţii de sâmbătă, fără dezbateri (nici măcar la propria televiziune n-a fost nimic). În al doilea rând informaţia, în sine, nu a fost percutantă, iar subiectul Sechelariu (pe care s-a mizat) nu a adus nimic nou. Aceleaşi lacrimi, aceleaşi justificări, aceleaşi lamentări, aceleaşi ameninţări. Aceeaşi familie unită în jurul capului de familie, doar copii sunt niţel mai mari. Nimic de forţă. Nimic să producă scânteie. Acelaşi Sechelariu. Nimic în plus.

Despre implicaţiile politice ale celei de a cincea candidaturii a lui Dumitru Sechelariu voi scrie zilele astea (poate se rezolvă şi problema blogului). Oricum, situaţia nu este asemănătoare, nici pe departe, cu cea din 2008. E puţin mai complicată.