podConstructorii băcăuani prind viteză. Primul a făcut spectacol Umbrărescu. A terminat cu nu mai știu câte luni înainte un tronson de autostradă. Nu s-a ales cu nimic, decât cu invidia unora sau aprecierea altora. Pe drumul respectiv oricum nu se circulă, pentru că nu s-a mai continuat lucrarea.

Vineri am aflat că alt constructor băcăuan, Viorel Rusu, a finalizat o lucrare cu vreo două luni mai devreme. Podul de la Mărgineni este redeschis circulației, chiar dacă proiectul în ansamblul său mai are până să fie finalizat.

Pentru băcăuani e bine. S-a redeschis o importantă arteră de circulație, se va descongestiona traficul de la subpasajul către Onești. Pentru șoferi reprezintă mult, mai ales că vine iarna. Nervi mai puțini, consum de carburant mai scăzut, timp câștigat.

Și pentru Romeo Stavarache este de bine. Cred că este prima lucrare de amploare finalizată “la termen”.

Astea-s singurele exemple care le știu. Ideea este că se poate și fără întârzieri din cauza vremii, a finanțării sau a celebrelor lucrări neprevăzute. Asta mai înseamnă și că proiectantul și-a făcut treaba.

Profesionalism, bună-intenție, finanțare corespunzătoare. Deci se poate și în România, și în Bacău.

Orice iese altcumva, înseamnă ori lipsă de professionalism, ori rea-intenție.

Mașina din fotografie are o poveste veselă. V-o spun mai târziu.