Cel puțin așa ne informează viceprimarul Mihai Șuștac. Ce-i drept pe facebook, însă și ăsta este un instrument de comunicare (uneori extrem de eficient). Șuștac zice că: „A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a Pasajului Margineni. Începând cu ziua de joi, 7 Martie, Podul Margineni va fi inchis circulației auto și pietonale.”

Luni, ne-a informat și Ionuț Tomescu, purtătorul de cuvânt al instituției, că se întâmplă ceva, dar nu ne-a zis și când. Informația a apărut peste tot, în diverse forme. O dau și eu așa cum mi-a fost trimisă:

Primăria municipiului Bacău a emis ordinul de începere a lucrărilor de „Modernizare Calea Moinești„, proiect finanțat din fonduri ale Uniunii Europene. Complexitatea lucrărilor va impune restricționarea circulației, în zona cuprinsă între podul peste râul Trebeș și intersecția străzilor Mioriței și Energiei. Pe tronsonul menționat, restricțiile de circulație se vor aplica secvențial, în funcție de stadiile lucrărilor. Restricțiile secvențiale vor fi anunțate din timp, de către constructor și autoritatea publică locală și vor fi semnalizate cu panouri și indicatoare rutiere specifice.

 Conducătorii auto au la dispoziție următoarele rute alternative:

 1. Traficul de tranzit Moinesti – Bacău și Bacău – Moinești se va devia pe ruta: Strada Arcadie Șeptilici – Strada Narciselor – Calea Republicii (cu acces în DN2)

2. Traficul local se va devia pe ambele sensuri spre trecerea la nivel de cale ferată și pasajul rutier subteran Oituz – Ștefan Gușe, cu acces în străzile Constanței, Ștefan Gușe, Arcadie Șeptilici, Oituz, Gării

3. Traficul in zona intersecției Mioritei – Energiei se va devia pe Strada Nordului – Strada Erou Hasan – Strada Gării.

4.  Strada Nordului va reveni la dublu sens de circulație, pe întreaga perioadă de realizare a lucrărilor.

 Valoare totală a acestui proiect este de  38.970.476  lei, iar lucrările de modernizare constau în:

– Modernizarea pasajului Mărgineni (lărgirea pasajului de la două la patru benzi de circulaţie, realizarea de piste pentru biciclişti, asigurarea iluminatului public)

– Modernizare Căii Moineşti (reabilitarea căii de rulare, construcția de piste pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor etc)

– Extinderea podului peste pârâul Trebeş (refacerea structurii de rezistență, extinderea de la două la patru benzi, realizarea de piste pentru biciclişti).

– Amenajarea unui sens giratoriu la intersecția străzilor Energiei, Mioriței și Calea Moinești

Efectele investiției se vor resimți în fluidizarea traficului, reducerea costurilor, creşterea siguranţei rutiere, eliminarea riscului de inundații în cartierul CFR. 

Oricum, la cum arăta puteau să-l închidă din toamnă. Nu cred că plângea prea tare cineva.Poza e de pe ghidulbacăului.ro