autostrada

Acum va trece prin Roman și Târgu Mureș 🙂 .

Economica.net a publicat lista scurtă cu cele mai importante proiecte pentru care România a cerut finanțare de la Comisia Europeană, din bugetul alocat planului de investiții la nivel comunitar.

Cel mai mare proiect de interes național este cel privind construirea unei autostrăzi între granița cu Republica Moldova și cea cu Ungaria.

Adică fix celebra Ungheni – Iași -Târgu Mureș – Turda – Gilău – Borș, prinsă de mulți ani în masterplanul trimis de Guvernul Român la UE.

Ca să rezum, autostrada Bacău – Brașov, sau drumul expres, cum i-o zice, a murit în zori.

Adică, poveștile cu prinderea ei în masterplanul pentru transporturi au fost bune doar pentru campania electorală.

În realitate, calculele corecte sunt cele trimise pentru obținerea de finanțare de la UE.

Dacă nu-i așa, de ce nu au trimis și proiectul de autostradă Bacău-Brașov? Sper să n-aibă nimeni tupeul să susțină că se pot face ”în paralel” sau concomitent. Nu de alta, dar i-ar crește nasul.

Acum, să fiu foarte sincer, eu sunt convins că o autostradă care să lege Moldova de lumea civilizată și sănătoasă economic este o utopie, pentru următorul deceniu, cel puțin.

Trebuie să mai spun și că România a cerut finanțare de la UE pentru Iași-Târgu Mureș sub semnăturile acelorași personaje (premier și ministru de resort) care susțineau acum vreo două-trei luni autostrada prin Bacău.

Dracu să-i mai înțeleagă!

Autostrada ”Montana”, Ungheni – Iași – Tg. Mureș – Turda – Gilău – Borș ar urma să aibă 584 de km, din care au fost realizați 52 de km și alți 37 sunt în construcție. Studiul de fezabilitate este pregătit pentru încă 495 de km. Costul total ar fi de 7,5 miliarde de euro.

Lista trimisă la Comisia Europeană conține peste 200 de proiecte, în valoare totală de 62,5 miliarde de euro.