În vârful companiilor multinaţionale ajung gargaragii şi pupincuriştii (yes-manii) care-şi însuşesc doar limbajul „corporate”, adică ăia care vorbesc cu „bai dă uei”, „bonus”, „malus” etc. Eficienţă doar în statistică. Dacă merge hardughia sunt buni şi ei, cum apare o problemă de decizie, de asumare sunt zero. Nu e posibil ca în toiul iernii, cu avertizări meteo oficiale, magazinele conduse de papiţoii cu limbaj corporate să rămână goale. Nimeni nu s-a gândit, nimeni nu a cerut ca centrele comerciale pe care le conduc să fie aprovizionate. E fals că românii (sau băcăuanii) au cumpărat în disperare. Nici măcar nu mă puteţi contrazice cu cifrele de vânzări.
Pur şi simplu s-au ignorat orice avertismente iar aprovizionarea nu a fost suplimentată. I-a durut la 11 metri. Eu vă pot da 100 de contraexemple. Magazinaşele de cartier au şi astăzi fructe şi legume. Patronii de acolo s-au gândit şi nu i-a durut. Nici n-au modificat preţurile, din bun simţ, bună practică sau de teamă că i-ar înjura clienţii. Nici nu mai contează. De la un astfel de magazin am cumpărat în această seară mere (două soiuri), mandarine, banane şi struguri. Asta după ce ieri m-a trimis nevasta să cumpăr fructe pentru copil şi m-am întors acasă ca un incompetent, pentru că am zis că dacă n-are la ditamai hipermarchetul li s-a pierdut sămânţa în Bacău.