Pe 2 aprilie, zice Dragoș Benea, ar trebui să știm cine va executa șoseaua de ocolire a Bacăului (video). Ofertele, aflate acum în evaluare, sunt cel puțin interesante, mai ales din perspectiva numelor ofertanților.
Data trecută, deși cele mai bune oferte au fost depuse de firmele oamenilor de afaceri băcăuani Dorinel Umbrărescu și Costel Cășuneanu, aceștia au fost descalificați în favoarea unei companii turcești.
Acum, cei doi se bat din nou pentru același obiectiv, doar că au venit cu alte companii controlate de ei.
Umbrărescu nu a mai venit cu una nou înființată, ci cu o asociere între cele două companii care l-au făcut celebru, SPEDITION UMB și TEHNOSTRADE.
Însă, cea mai interesantă combinație este cea între Costică Rusu și Costel Cășuneanu. Ultimul este recunoscut drept unul din primii regi ai asfaltului din România. În timp ce primul se chinuie de un an să asfalteze două străduțe în municipiul Bacău. Oricum, are un istoric de busniss destul de șifonat cu falimentele Rombet și Unic General Constructor.
Cum a acceptat Cășuneanu să vină mâna a doua într-o asociere cu Rusu și de ce nu s-a înscris în cursă singur n-am să înțeleg niciodată.
N-am scăpat nici de turci, însă de când Ponta nu mai merge la Istanbul ci la Belgrad, mai avem o speranță să nu câștige ca prin minune și s-o abandoneze după doi ani.
A patra ofertă e a unei asocieri dintre o firmă bulgărească, o alta românească dar înființată de câteva luni de un afacerist sucevean cu un istoric încărcat de falimente, iar titular pare a fi o companie a cărui patron este cercetat de DNA pentru șantaj în formă agravantă.