La aeroportul din Bacău s-a putut și după. De ce nu și pentru autostrăzi?

După ce au fâlfâit-o câțiva ani buni, autoritățile județene băcăuane s-au decis să facă o investiție serioasă, chiar riscantă financiar, însă absolut necesară.

Ni se tot spunea, mai oficial, mai neoficial, că nu dă Uniunea Europeană fonduri nerambursabile. Ba, mai mult, chiar s-ar opune investiției. Era ceva cu subvenționarea a nu știu ce, la care UE s-ar opune. 

Era un fel de pregătire a eșecului. Dacă nu le ieșea, vina era la UE.

Astăzi, se anunță că UE ne dă înapoi banii cheltuiți cu aeroportul din Bacău. Adică investiția este cu folos și făcută corect.

Deci, acum ar urma să băgăm repede bani și într-o pistă serioasă, poate chiar două. Nu? Mie îmi pare logic.

Cum logica îmi spune că s-ar fi putut aplica aceeași rețetă la șoseaua de centură, deși aici bani au fost întotdeauna, doar incompetența, prostia sau hoția unora au stat în calea construirii ei.

Dacă aș continua pe aceeași line am ajunge la autostrăzile Moldovei, rămase la stadiul de celebru desen cu cruce.

Facem pariu că Uniunea Europeană ne-ar da bani și pentru asta?

Bineînțeles că acum vor veni specialiștii în toate și-mi vor explica în ce gravă eroare mă aflu, cât de complicat este, cum e cu geostrategia mondială și locală, cum ne bat pe noi toate vânturile. Numai mințile bolnave și leneșe caută explicații și răscruci pentru a-și justifica propria impotența adminstrativă sau politică.

Un comentariu la „La aeroportul din Bacău s-a putut și după. De ce nu și pentru autostrăzi?”

  1. Pai vin toti gramada sau esalonat timp de 10 ani?
    Dar oare va mai fi deschis aeroportul peste 10 ani?
    In primul trimestru din 2018 traficul aerian a inregistrat o crestere de 8% la nivel national. Cresterea de la Bacau a fost de minus 8%. Iasi +2%, Suceava +130%.
    Pilele de la aeroport trebuie sa-si caute alte posturi caldute.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.