Încep lucrările la noul aeroport

aeroportAeroportul Internațional „George Enescu” Bacău va avea o nouă față. Cu această ocazie își va pierde statutul de „aerogara dragostei”.

Asta, cam de anul viitor. Deocamdată, s-a semnat doar contractul de execuție a lucrărilor de modernizare.

Din câte spun sursele mele, joia trecută s-a parafat documentul între asociația formată de UTI Grup Bucuresti, Conextrust SA Bacau și Geo Arc SRL și Consiliul Județean Bacău, proprietarul aeroportului. Vineri a fost emis ordinul de începere al lucrărilor.

Lucrarea are o valoare de 57 milioane de lei și constă în construirea unei noi aerogări, a noului turn de control, a unei parcări, a unui terminal pentru transport rutier, și, cel mai probabil, demolarea actualei aerogări.

Desemnarea grupului de firme UTI-Conextrust-Geo Arc s-a făcut în urma unei licitații în februarie 2015. Până acum, însă, s-a așteptat decizia instanței de judecată.

Concurenții au contestat, Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor a respins. S-a ajuns la instanță, iar Curtea de Apel Bacău a decis, definitiv, ca instanță de recurs.

Aceleași surse susțin că „aerogara dragostei” va funcționa pe toată durata lucrărilor, adică Aeroportul nu va fi închis nici măcar o secundă, bineînțeles, din rațiuni economice.

 

7 comentarii la „Încep lucrările la noul aeroport”

  1. Păi și dacă s-ar închide câteva zile, care ar fi paguba?! Că în curând nu va mai fi nicio companie care să opereze pe Bacău. Nu avem aici niciun om cunoscător al cercului închis de operatori de transport aero. Cine să negocieze și să semneze contracte avantajoase cu firmele aviatice?! Poți avea super-aeroport… Dacă nu nu sunt zboruri te uiți la el și-l faci muzeu. Sau parc de distracții… Lumea asta a operatorilor aero este mică și închisă. În ultimul deceniu, creșterea turismului la nivel mondial a îndemnat multe administrații din întreaga lume să construiască aeroporturi. Orice comună mai răsărită are aeroport. Însă numărul companiilor aviatice s-a înjumătățit. De aceea, prețurile și rutele sunt dictate de companii, nu de aeroporturi. La noi cine răspunde de marketing și de relații externe?

  2. Sa speram ca de data asta vor face si ceva ” care sa se vada” pentru ca ultima oara au bagat vreo 6 milioane de euro si… „Păi, din cele 45 de milioane de euro, s-au făcut investiții de vreo 13 la sută. Asta înseamnă aproape șase milioane de euro. Banii ăștia nu se văd, pentru că majoritatea lucrărilor sunt în stadii ori incipiente, ori intermediare.” Or fi fost Bitcoin virtuali si facura si astia tot lucrari virtuale.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.