Cine recuperează aeroportul? Şi pe câţi bani?

Ar fi mişto ca Regia Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău să achiziționeze servicii juridice pentru rezilierea contractului de concesionare cu societatea Blue Aero de la la Boştină şi Asociaţii.

Prin 2010 nouă, ziariştilor, disiminatorii de informaţii publice, ni s-a citit aşa: „actualul Aeroport International George Enescu va atrage in urmatoarele 30 de luni investitii de 45 mil. euro din partea companie BlueAero”.

Au trecut cele 30 de luni? Cred că este singura necunoscută, că despre cele 45 de milioane ştie toată lumea că nu s-au investit.

Deşi contractul s-a semnat pe 27 ianuarie 2010, ştiu că a mai fost o amânare la începerea investiţiilor sau ceva de genul acesta. Aşa că de aia am zis că este incertă expirarea celor 30 de luni.

La ce trebuie acum bani pentru avocaţi? Mai simplu de reziliat un contract nu cred că există. Doar dacă există nişte clauze „mai puţin publice”.

Eu aş fi cerut bani să dau în judecată consorţiul format din Deloitte, Boştină şi Asociaţii şi IPTANA, cei care au asistat şi girat Consiliul Judeţean în procesul de concesionare a aeroportului.

Au încasat şi o anumită sumă numită „comision de succes”. Numai că au plătit cei de la Blue Aero. De aia zic eu că nu-i treaba oablă.

Adică „consorţiul” face toate analizele şi para-analizele economice, financiare, tehnice. Şi la licitaţie nu vine decât Nelu Iordache, care şi plăteşte „consorţiul”.

Măcar cu o reclamaţie la Protecţia Consumatorului să se aleagă.

Asta era promisiunea din 2010:

„Proiectul de modernizare consta in construirea unui nou terminal cu o capacitate minima de 450 de pasageri/flux/ora, modernizarea pistei cu o capacitate portanta de 65 PCN (structura rutiera supla), cu sistem iluminat conform CAT II, a cailor de rulare pentru a facilita dezvoltarea viitoare a traficului aerian, extinderea platformei in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operarea la sol a aeronavelor, facilitati si utilitati PSI, Cargo, turn de control. Proiectul presupune de asemenea si consolidarea retelei de drumuri interne, precum si amenajarea in zona publica a unei parcari cu o suprafata de 6.500 mp.”

Iar aici găsiţi cum ar fi trebuit să arate aeroportul băcăuan.

4 comentarii la „Cine recuperează aeroportul? Şi pe câţi bani?”

  1. Eu n-am scris nicăieri despre PDL. Poate ai vrut să comentezi la materialul cu Tudoriţa Lungu?
    Ca să rezum poziţia mea pe acest subiect: şi acum sunt de părere că un parteneriat public-privat este soluţia corectă pentru problema aeroportului băcăuan. Ce nu ştiu, şi de aia speculez, este modul în care s-a gestionat toată tărăşenia de s-a ajuns de la o idee foarte bună la un eşec (aproape) public (cel mai usturător din cariera lui Benea).

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.